Kategoria: | Gminne » Nieruchomości |
Rodzaj ogłoszenia: | dzierżawa |
Region: | Opolskie » Powiat kluczborski » Gmina Gmina miejsko-wiejska Byczyna » |
Miejscowość: | Byczyna |
Ogłaszający: | BURMISTRZ BYCZYNY |
O G Ł O S Z E N I E
Burmistrza Byczyny
działając na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.) oraz Regulaminu organizacji i przeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na dzierżawę nieruchomości zabudowanej zlokalizowanej w Biskupicach nr 58 zwanej ?Gród? zatwierdzonego Zarządzeniem nr 110/2025 Burmistrza Byczyny z dnia 27 czerwca 2025 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu organizacji i przeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na dzierżawę nieruchomości zabudowanej zlokalizowanej w Biskupicach nr 58 zwanej ?Gród? podaje do publicznej wiadomości, że ogłasza:
I przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę nieruchomości gruntowej zabudowanej stanowiącej własność Gminy Byczyna
Przedmiotem dzierżawy jest nieruchomość gruntowa zabudowana zwana ?Gród? zlokalizowana w Biskupicach nr 58
Nieruchomość oznaczenie KW |
Nr geodezyjny działki |
Pow. m2 |
Przeznaczenie w planie zagospodarowania przestrzennego |
Czynsz miesięczny /zł/ |
Okres dzierżawy |
OP1U/00047868/3 prowadzona przez Sąd Rejonowy w Kluczborku |
13/3 obręb Biskupice użytek: Bz - 0,8138 ha W- 0,2762 ha
|
10660 przeznaczona do dzierżawy |
Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Byczynie nr XLII/300/02 z dnia 28.05.2002 r. to teren oznaczony symbolem UPR ? tereny rekreacji i usług, pole namiotowe, usługi handlu i gastronomii, parking. |
2 500,00 +23% VAT
|
3 lata |
Stylizowany na średniowieczny, zlokalizowany nad zalewem Biskupice-Brzózki, otoczony drewnianą palisadą wykonany z drzewa modrzewiowego "Gród Rycerski" zabudowany budynkami mieszącymi m.in. 16 pokoi 2, 3 i 4 osobowych w czterech segmentach z łazienką w każdym segmencie, recepcję, pokoje biurowe, pomieszczenia o różnym przeznaczeniu nazwane wg projektu "garncarz", "piekarz", "zbrojownia", "płatnerz, "kowal","tajnia", pomieszczenia gospodarcze, kuchnię, hole, wieżę, toalety o łącznej powierzchni użytkowej 775,43 m2. Wraz z zabudowaniami do dzierżawy przeznacza się działkę gruntu o powierzchni 1.0660 ha tj. pomniejszoną o 240,00 m2 ze względu na przebiegającą drogę do nieruchomości zlokalizowanych w obrębie "rodu".
Budynki wyposażone są w instalacje wodociągową, kanalizacyjną do szamba, elektryczną, alarmową, instalację odgromową, wentylację grawitacyjną i mechaniczną. W przeszłości w "rodzie" funkcjonowało ogrzewanie podłogowe z pompy ciepła- obecnie brak jest ogrzewania, pomieszczenia przez obecnego użytkownika ogrzewane są grzejnikami elektrycznymi, ciepła woda z bojlera elektrycznego. Dojazd do grodu drogą o nawierzchni asfaltowej, przed "Grodem" istnieje możliwość zaparkowania pojazdów.
"Gród" jest obiektem całorocznym. "Gród" obecnie jest użytkowany na podstawie umowy najmu do dnia 31.12.2025 r. Na terenie "Grodu" zlokalizowane są instalacje fotowoltaiczna i kolektory słoneczne, które są własnością obecnego Dzierżawcy i nie są przedmiotem przetargu. Instalacje zostaną wygrywającemu przetarg wydzierżawione na podstawie odrębnej umowy.
2. Czynsz miesięczny:
2 500,00 zł
+ podatek VAT 23%
płatny na podstawie faktury wystawionej przez Gminę Byczyna w terminie do 10 dnia
każdego miesiąca za dany miesiąc na konto podane w fakturze.
Czynsz nie obejmuje kosztów mediów, które dzierżawca zobowiązany będzie pokrywać na podstawie odrębnych umów i należnych względem Gminy Byczyna podatków. Dzierżawca zobowiązany będzie również do pokrycia kosztów ubezpieczenia "Grodu" od zdarzeń losowych do kwoty nie mniejszej jak 4 500 000,00 zł, Dzierżawca pokrywa również koszty wymaganych prawem budowlanym przeglądów i inspekcji.
3. Obciążenia nieruchomości - BRAK
4. Zobowiązania, których przedmiotem jest nieruchomość - BRAK
5. Warunki uczestnictwa w przetargu:
1. Uczestnikiem przetargu może być osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna, której powszechnie obowiązujące przepisy przyznają zdolność prawną, które złożą oferty w terminie i miejscu wskazanym w ogłoszeniu o przetargu. Preferowane jest co najmniej dwuletnie doświadczenie w branży hotelarskiej, turystycznej, gastronomicznej, rozrywkowej, sportowo-rekreacyjnej, usługach związanych z wynajmem sali oraz urządzeń do organizacji konferencji, szkoleń.
2. Jeżeli uczestnikiem przetargu jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna, której powszechnie obowiązujące przepisy przyznają zdolność prawną zobowiązany jest do przedłożenia aktualnego wypisu z właściwego rejestru.
3. Uczestnik przetargu zobowiązany jest do opracowania koncepcji funkcjonowania "Grodu" na okres, na który składa ofertę zgodnie z w § 7 Regulaminu. Podmioty niespełniające warunków wymienionych w ust. 1-3 zostaną wykluczone z postępowania.
4. Uczestnik przetargu zobowiązany jest najpóźniej na dzień przed złożeniem oferty do wpłacenia wadium w wysokości 5.000,00 zł na konto Urzędu Miejskiego w Byczynie B.S. Namysłów o/Byczyna 56 8890 1040 1818 2005 0004. Liczy się data wpływu na konto.
5. W przypadku wygrania przetargu wadium wniesione przez Uczestnika zalicza się na poczet opłaty czynszu, pozostałym Uczestnikom przetargu zwraca się po przetargu najpóźniej w terminie trzech dni od ogłoszenia wyniku przetargu. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się Uczestnika, który wygrał przetarg od podpisania umowy dzierżawy.
6. Sposób przygotowania oferty
1. Oferta wraz z załącznikami powinna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim. Dokumenty w innym niż polski języku powinny być załączone wraz z tłumaczeniem na język polski. W razie wątpliwości uznaje się, że wersja polskojęzyczna jest wiążąca.
2. Oferta z załącznikami musi być czytelna i zrozumiała. Ewentualne zmiany, poprawki czy skreślenia w treści oferty powinny być zaparafowane przez Uczestnika przetargu wraz ze wskazaniem daty zmiany poprawki lub skreślenia.
3. Oferta wraz załącznikami powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Uczestnika przetargu. Jeżeli sposób reprezentacji uczestnika przetargu nie wynika z dokumentów, o których mowa w § 6 ust. 2 Regulaminu, do oferty należy załączyć stosowne upoważnienie lub pełnomocnictwo w oryginale lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii, z którego wyraźnie wynika umocowanie do podpisania oferty.
4. W przypadku gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), co do których Uczestnik zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania muszą one być oznaczone stosowną klauzulą: Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji." Uczestnik nie może zastrzec informacji odczytywanych podczas otwarcia ofert.
5. Uczestnik ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6. Uczestnik ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W razie złożenia więcej niż jednej oferty przez Uczestnika jego wszystkie oferty są odrzucone.
7. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
8. Na ofertę składa się:
1) dokument oferty przygotowany według załącznika nr 1 do regulaminu;
2) koncepcja funkcjonowania "Grodu";
3) stosowne upoważnienie/pełnomocnictwo w razie zaistnienia sytuacji, o której mowa w § 7 ust. 3 Regulaminu,
4) wzór umowy dzierżawy.
9. W celu oceny oferty zgodnie z kryterium, Uczestnik przetargu jest zobowiązany przedstawić koncepcję uwzględniając przeznaczenie "Grodu" zgodnie z zapisami planu zagospodarowania. W szczególności Uczestnik przetargu jest zobowiązany w koncepcji funkcjonowania "Grodu" opisać:
1) ogólną koncepcję prowadzenia "Grodu",
2) ofertę kulturalną, którą zamierza realizować w zakresie prowadzenia "Grodu";
3) ofertę gastronomiczną,
4) zasady współpracy z Bractwem Rycerskim działającym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i Gminą Byczyna.
10. Do dnia upływu terminu składania ofert istnieje możliwość wizji lokalnej "Grodu" . W tym celu Uczestnik przetargu powinien skontaktować się z Organizatorem w celu ustalenia dogodnego dla obu stron terminu wizji lokalnej.
11. W przypadku braku, któregokolwiek z elementów oferty, określonej powyżej, Organizator ma prawo wezwać Uczestnika przetargu do uzupełnienia braku, wyznaczając odpowiedni termin na ich uzupełnienie. Jednakże w przypadku braku elementów podlegającej ocenie, tj. ogólnej koncepcji funkcjonowania ?Grodu", Organizator odrzuca ofertę bez wezwania do uzupełnienia.
12. Składając ofertę Uczestnik przetargu oświadcza jednocześnie, iż akceptuje postanowienia Regulaminu oraz, że związany jest treścią złożonej przez siebie oferty do 1 lutego 2026 roku.
7. Miejsce, termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należny składać do dnia 4 sierpnia 2025 r. do godziny 900 w Urzędzie Miejskim w Byczynie, ul. Rynek 1, 46-220 Byczyna pokój nr 19 (sekretariat) I piętro.
2. Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie treści bez jej uszkodzenia. Ofertę należy zaadresować: Burmistrz Byczyny, ul. Rynek 1, 46-220 Byczyna. Koperta powinna być oznaczona imieniem i nazwiskiem, nazwą (firmą) i adresem Uczestnika przetargu, wraz z dopiskiem: "Oferta na dzierżawę "Grodu" w Biskupicach nr 58. Nie otwierać przed dniem 4 sierpnia 2025 r. do godziny 1000".
3. Przed upływem terminu składania ofert, Uczestnik przetargu może wprowadzać zmiany do złożonej oferty lub ją wycofać. Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty powinno być doręczone Organizatorowi na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzaniu zmian lub wycofania oferty powinno być opakowane i oznaczone zgodnie z ust. 2, przy czym należy dopisać dodatkowo, odpowiednio "Zmiana" lub -Wycofanie".
4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone Uczestnikowi przetargu bez otwierania.
5. Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej.
6. Część jawna przetargu stanowić będzie otwarcie ofert w dniu 4 sierpnia 2025 r. o godzinie 1000 w siedzibie Organizatora (Urząd Miejski w Byczynie ul. Rynek 1, sala nr 9 parter).
7. Podczas otwarcia ofert Organizator poda imię i nazwisko albo nazwę firmy, które złożyły oferty w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu o przetargu.
8. Otwarcie ofert jest jawne, uczestnicy przetargu mogą uczestniczyć w tej części przetargu.
9. Część niejawna przetargu odbędzie się w dniu 4 sierpnia 2025 r. o godzinie 1030. Oferty nie podlegające odrzuceniu zostaną ocenione przez komisję przetargową zgodnie z kryterium przyjętym w Regulaminie organizacji i przeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na dzierżawę nieruchomości zabudowanej zlokalizowanej w Biskupicach nr 58 zwanej "Gród". Z posiedzenia komisji sporządzony zostanie protokół zawierający uzasadnienie dokonanej oceny.
10. W części niejawnej przetargu Komisja Przetargowa dokonuje szczegółowej analizy ofert oraz wybiera ofertę, która uzyska minimum 50 punktów lub stwierdza, że nie wybiera żadnej ze złożonych ofert.
11. Organizator zastrzega sobie prawo do zwrócenia się do uczestników o wyjaśnienia treści złożonych ofert.
12. Organizator, po wyborze oferty opublikuje w terminie do dnia 11 sierpnia 2025 r. na swojej stronie BIP wynik przetargu, podając imię nazwisko albo nazwę lub firmę osoby ustalonej jako dzierżawca nieruchomości wraz z uzasadnieniem wyboru, w szczególności punktację przyznaną w każdej z kategorii, a także wyniki pozostałych uczestników przetargu.
W przypadku gdy żadna z ofert nie zdobędzie minimum 50 punktów, Organizator poinformuje jedynie o nie wybraniu oferty.
13. Umowa dzierżawy "Grodu" z Uczestnikiem, który wygrał przetarg zostanie zawarta z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia protokolarnego przekazania Grodu, które nastąpi najpóźniej do dnia 31 stycznia 2026 roku.
8. Ważność przetargu
1. Przetarg pisemny nieograniczony na dzierżawę "Grodu" na prowadzenie działalności gospodarczej uważa się za ważny jeśli wpłynie co najmniej jedna oferta.
2. W przypadku gdy następuje rezygnacja wybranego Uczestnika przetargu lub niepodpisanie umowy z wybranym Uczestnikiem przetargu z przyczyn niezależnych od Organizatora, Organizator ma prawo wyboru innego Uczestnika przetargu w terminie związanym Uczestnika treścią oferty określonym w § 7 ust. 12 Regulaminu przetargu.
9. Uczestnik przetargu przejmuje nieruchomość w istniejącym stanie faktycznym i prawnym.
10. Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Byczynie, ul. Rynek 1, 46-220 Byczyna, pokój Nr 26, tel. 77-413-41-50, wew.31.
11. Ogłoszenie o przetargu zostało wywieszone w Urzędzie Miejskim w Byczynie opublikowane w BIP, na stronie internetowej Gminy www.byczyna.pl oraz na stronie internetowej www.przetargi-komunikaty.pl
BURMISTRZ
mgr Iwona Sobania
Byczyna, dnia 1 lipca 2025 r.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ust. l i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., str. l), dalej "RODO" informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Byczynie jest Burmistrz Byczyny
Dane kontaktowe Administratora:
a) adres: ul. Rynek 1, 46-220 Byczyna,
b) nr tel.:77 413 41 50,
c) adres e-mail: um@byczyna.pl
d) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, email: iod@byczyna.pl
2. Administrator danych informuje, że został powołany inspektor danych, którego funkcje pełni Pan Andrzej Pawłowicz. Kontakt z Inspektorem jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@byczyna.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora danych, wskazany wyżej.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. l lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO) w celu związanym z niniejszym przetargiem.
4. Dane osobowe uczestników przetargu będą przechowywane, zgodnie z postanowieniami instrukcji kancelaryjnej oraz instrukcji archiwalnej, obowiązującymi w Urzędzie Miejskim w Byczynie.
5. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b)napodstawieart.l6RODOprawodosprostowaniaPani/Panadanychosobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
6. Nie przysługuje Pani/Panu:
a) W związku z art. 17 ust. 3 lit. B, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawa prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
Otrzymuj na skrzynkę pocztową informacje o nowych ogłoszeniach, artykułach i promocjach.