Kategoria: | Ogłoszenia publiczne » Roboty budowlane |
Rodzaj ogłoszenia: | zamówienie |
Region: | Wielkopolskie » Powiat gnieźnieński » Gmina Gmina miejska - Gniezno » |
Miejscowość: | Gniezno |
Ogłaszający: | Prezydent Miasta Gniezna |
Termin składania ofert/wpłacenia wadium: | 07.09.2012 |
PREZYDENT MIASTA GNIEZNA
ogłasza rozpoczęcie postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej 5.000.000,00 euro
1. Zamawiający: Miasto Gniezno, ul. Lecha 6, 62-200 Gniezno
tel. (061) 426-04-00,
fax: (061) 426-04-29
2. Przedmiot zamówienia stanowi: BUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ Z ZAPLECZEM SOCJALNYM PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W GNIEŹNIE PRZY UL.ŁUBIEŃSKIEGO 7
2.1 Wspólny Słownik Zamówień CPV: 45212200-8 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych.
2.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: OBIEKTY TERENOWE
- zagospodarowanie terenu, w tym m.in. rozbiórki, wykonanie płyty boiska z nawierzchnią z poliuretanu, utwardzenia pod miejsca postojowe
- przyłącze wodociągowe
- przyłącze kanalizacji sanitarnej
- przyłącze kanalizacji deszczowej wraz ze studniami chłonnymi i przelewem
- oświetlenie terenu (przebudowa istniejącego oświetlenia)
- przebudowę istniejącej sieci cieplnej
BUDYNEK
- roboty ogólnobudowlane
- instalacja wodociągowo ? kanalizacyjna i ciepłej wody użytkowej
- instalacja wodociągowa p.poż. (w tym podręczny sprzęt p.poż.)
- instalacje elektryczne:
a) oświetleniowa
b) przeciwporażeniowa
c) przeciwprzepięciowa
d) pożarowy wyłącznik prądu
- instalacja odgromowa
- Instalacja kanalizacji deszczowej (odwodnienie dachu)
- instalacja centralnego ogrzewania
- wentylacja mechaniczna
- wyposażenie w sprzęt sportowy
2.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera siwz, dokumentacja projektowa, oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
2.4 Wykonawca przystępując do prac oświadczy, że na etapie postępowania przetargowego szczegółowo zapoznał się z dokumentacją projektową oraz obiektem będącym przedmiotem zamówienia i nie wnosi żadnych uwag. Powyższe Wykonawca oświadczy w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2.5 Wykonawca winien wskazać w formularzu ofertowym czy zamówienie będzie wykonywane samodzielnie czy przy pomocy podwykonawców - ze wskazaniem części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom (załącznik nr 1 do siwz).
2.6 Wykonawca zobowiązany jest na etapie wyceny prac uwzględnić:
a) zapisy projektu budowlanego wykonawczego branży architektura, pkt.5.4 i 5.5 (s.6/23) w zakresie bloczków SILKA.
b) podchwytywanie fundamentów istniejącego budynku, oznaczonego w projekcie budowlanym wykonawczym branży architektura jako zaplecze szatniowe do istniejącej sali gimnastycznej przeznaczone do rozbiórki w 2 etapie,
c) uwzględnienia elektronicznej tablicy wyników. Jako minimalne wymagania dotyczące wymiarów oraz funkcji zamawiający przyjął rozwiązanie firmy PESMENPOL ? tablica szkolna ETW 155-303. Dopuszcza się elektroniczne tablice wyników równoważne ww.
d) zapisy projektu budowlanego wykonawczego branży architektonicznej pkt. 10.12 (s.12/23) w zakresie wyposażenia w sprzęt gaśniczy.
2.7 Z uwagi na skomplikowany charakter konstrukcji żelbetowej oraz zastosowanie dźwigarów stalowych, OGRANICZENIA PLACU SKŁADOWEGO MATERIAŁÓW oraz sąsiedztwo czynnych placówek oświatowych zamawiający wymaga od wykonawcy na etapie realizacji robót budowlanych:
e) uwzględnienia możliwości zorganizowania zaplecza materiałowego poza placem budowy,
f) wykonywania żelbetowych elementów konstrukcyjnych obowiązkowo w deskowaniu systemowym,
g) wykonania ścian zewnętrznych jak i wewnętrznych z bloczków SILKA na zaprawie klejowej,
h) zapewnienia stałej obecności na placu budowy kierownika budowy podczas realizacji konstrukcji żelbetowej oraz stalowej konstrukcji dachu,
i) zapewnienia stałej obecności na placu budowy geodety podczas wykonywania konstrukcji żelbetowej oraz stalowej konstrukcji dachu,
j) przeprowadzania kontroli poprawności wykonanych na terenie budowy spoin na stalowej konstrukcji kratowej dachu, z potwierdzeniem jakości ich wykonania wpisem kierownika budowy do dziennika budowy,
k) wykonania w uzgodnieniu z dyrekcją przyległych do placu budowy placówek oświatowych:
- rozbiórek i odbudów wjazdów na plac budowy,
- dróg tymczasowych,
- pełnego wygrodzenia placu budowy (minimalna wysokość wygrodzenia 2,0m)
2.8 WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST DO WYKONANIA WŁASNYMI SIŁAMI ROBOTY BRANŻY KONSTRUKCYJNEJ W ZAKRESIE ROBÓT ŻELBETOWYCH.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia:
3.1 Termin wykonania ETAPU 1 zamówienia: od dnia przekazania placu budowy do dnia 31 grudnia 2012r.:
3.2 Termin wykonania ETAPU 2 zamówienia: do 31 sierpnia 2013r.
4. Kryteria oceny ofert: cena - 100%
5. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
5.1 W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b) posiadania wiedzy i doświadczenia;
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie pięciu lat przed upływem terminu otwarcia ofert roboty, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, tj.:
- min. 2 roboty budowlane, których przedmiotem były prace w zakresie wykonania hali sportowej o wartości min. 2.000.000,00zł brutto, oraz
- min. 3 robotami budowlanymi, których przedmiotem były prace w zakresie wykonania wentylacji mechanicznej na obiektach o kubaturze powyżej 10,0 tys m3;
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca dysponuje:
- kierownikiem budowy posiadającym ważne uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, posiadającym aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, z ważnością na dzień otwarcia ofert;
- kierownikami robót branżowych posiadającymi ważne uprawnienia budowlane w specjalnościach: (a) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, (b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Osoby te winny posiadać ważne na dzień otwarcia ofert zaświadczenie o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa,
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:
- posiada opłaconą polisę w wysokości min. 3.000.000,00 zł, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
- posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo ? kredytowej, w której posiada rachunek, w wysokości min. 1.000.000,00zł,
e) nie podlegają wykluczeniu na podst. art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5.2 Ocena warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych i Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009r. (Dz. U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817), wymaganych w pkt. 6 ogosyenia.
6. Ocena warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych i Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009r. (Dz. U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817):
6.1 W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
6.1.1 pisemne oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożone wg załącznika nr 2 do siwz;
6.1.2 wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju (zakresu rzeczowego) i wartości brutto, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. protokół odbioru końcowego, referencje), złożony wg załącznika nr 3 do siwz.
6.1.3 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z załącznikiem nr 4 do siwz;
6.1.4 pisemne oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, złożone wg załącznika nr 5 do siwz,
6.1.5 opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
6.1.6 informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo ? kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków kredytowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert wg załącznika nr 6 do siwz. Załącznik przedstawia minimum wymaganych informacji.
6.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty:
a) pisemne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust.2 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożone wg załącznika nr 7 do siwz;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W stosunku do osób fizycznych wymagane jest oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, przy czym wystarczające jest oświadczenie złożone zgodnie z załącznikiem nr 7 do siwz;
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ? wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4 ? 8 ustawy pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.3 Jeżeli wykonawca nie dysponuje wymaganą wiedzą i doświadczeniem, potencjałem technicznym, osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub zdolnościami finansowymi, może polegać w celu ich wykazania na innych podmiotach, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów w formie oryginału do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
6.4 Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego w pkt.6.1.5 i 6.1.6 ogłoszenia, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
6.5 Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej, wskazanych w pkt. 5.1.d) tiret 2 ogłoszenia, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych pkt. 6.3 ogłoszenia, wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których podmiot posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę min. 1.000.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, dotyczącej tych podmiotów.
6.6 W przypadku podmiotów występujących wspólnie:
§ oświadczenia, dokumenty i informacje wymagane przez Zamawiającego w pkt. 6.2.a-6.2.f muszą być złożone oddzielnie przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
§ pełnomocnictwo z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
Przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia rozumie się również wspólników spółki cywilnej.
6.7 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
6.7.1 pkt. 6.2.b, 6.2.c, 6.2.d, 6.2.f - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie
6.7.2 pkt.6.2.e ? składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy pzp.
6.8 Dokumenty, o których mowa w pkt.6.7.1) lit. a i c oraz pkt.6.7.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt.6.7.1. lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.7.1) i 6.7.2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
6.9 Wszystkie dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela wykonawcy.
7. Specyfikację istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami można odebrać w Urzędzie Miejskim w Gnieźnie ul. Lecha 6 , pok. Nr 44/45, w godz. 8-15, (cena formularza 100,00 zł) lub pobrać ze strony internetowej http://umgniezno.bip4.e-zeto.eu/.
8. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
9. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
10. Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Gnieźnie ul. Lecha 6 w Biurze Obsługi Interesanta do dnia 06.09.2012r. do godz. 09:30.
11. Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miejskim w Gnieźnie ul. Lecha 6, pok. Nr 44/45 w dniu 06.09.2012r. o godz. 10:00.
12. Termin związania ofertą: 30 dni od dnia otwarcia ofert.
13. Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych, w dniu 17.08.2012 r.
14. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł.
15. W postępowaniu nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, wyboru najkorzystniejszej oceny z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
16. Pracownikiem upoważnionym do kontaktów z Wykonawcami jest:
Paweł John pok. Nr 44/45,
tel. (061) 426-04-72 w godz. urzędowania.
Otrzymuj na skrzynkę pocztową informacje o nowych ogłoszeniach, artykułach i promocjach.