Kategoria: | Ogłoszenia publiczne » Sprzedaż |
Rodzaj ogłoszenia: | zamówienie |
Region: | Kujawsko-pomorskie » Powiat bydgoski » Gmina Gmina miejsko - wiejska Solec Kujawski » |
Miejscowość: | Solec Kujawski |
Ogłaszający: | BURMISTRZ MIASTA I GMINY SOLEC KUJAWSKI |
Termin składania ofert/wpłacenia wadium: | 19.03.2013 |
PL-Solec Kujawski: Rekultywacja terenów przemysłowych
2013/S 030-047181
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Solec Kujawski
ul. 23 Stycznia 7
Punkt kontaktowy: Urząd Miasta i Gminy w Solcu Kujawskim, ul. 23 Stycznia 7, 86-050 Solec Kujawski, pokój nr 20
Osoba do kontaktów: Maria Klemp
86-050 Solec Kujawski
POLSKA
Tel.: +48 523870151
E-mail: przetargi@soleckujawski.pl
Faks: +48 523871253
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.soleckujawski.pl
Dostęp elektroniczny do informacji: http://www.bip.soleckujawski.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
Porządek i bezpieczeństwo publiczne
Środowisko
Zdrowie
Budownictwo i obiekty komunalne
Ochrona socjalna
Rekreacja, kultura i religia
Edukacja
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Rekultywacja terenu przemysłowego po P.P. Nasycalnia Podkładów Kolejowych w Solcu Kujawskim
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Polska
Kod NUTS PL61,PL613
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przygotowanie placu budowy w tym: tymczasowe ogrodzenie skażonej strefy, budowa tymczasowej drogi dojazdowej od wjazdu przy ul. Kujawskiej do zaplecza oraz zbiornika stalowego, budowa pozostałych dróg niezbędnych do prowadzenia prac z materiału pochodzącego z recyklingu, zgodnie z przyjętą przez Wykonawcę technologią i orgagnizacją prac rekultywacyjnych, montaż zaplecza budowy, wykonanie przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i doprowadzenie energii elektrycznej do zaplecza i urządzeń zamontowanych na placu budowy (szafka elektryczna z pomiarem zlokalizowana jest przy ul. Kujawskiej),wydzielenie stref w zależności od stopnia skażenia..Zabiegi rekultywacyjne polegające na oczyszczeniu skażonych gruntów metodą in situ on side tj. przy zastosowaniu technologii remediacyjnych stosowanych na terenie zanieczyszczonym z ograniczeniem do minimum wywozu odpadów, w tym: likwidację źródła zanieczyszczeń - odpadów niebezpiecznych tj. smoły kreozotowej,zdeponowanej w zbiorniku stalowym, poprzez wybranie smoły, transport i unieszkodliwienie, a także usuwanie cieczy, smół i organicznych odpadów stałych oddzielanych w trakcie procesu oczyszczania gruntu i wód, likwidację zbiornika stalowego poprzez jego oczyszczenie i zezłomowanie, likwidację hałd ziemno-gruntowych poprzez oddzielenie mechaniczno-sitowe frakcji grubego gruzu i innych odpadów,usunięcie resztek infrastruktury - fundamentów zbiornika, żurawia, prostokątnego zbiornika zrzutowego (o ile nie będzie potrzebny w instalacji płukania gruntu), innych fundamentów po budynkach, a także gruzu z selekcji i przekruszeniem gruzu (gruz zanieczyszczony powinien być poddany oczyszczaniu na miejscu).budowa punktów pomiarowych składających się z piezometrów i studni czerpalnych zgodnie z Projektem prac geologicznych, o którym mowa w pkt. 5.3. w celu prowadzenia monitoringu przed, w trakcie oraz po zakończeniu działań naprawczych, zainstalowanie urządzeń do płukania gruntu,zainstalowanie urządzeń podczyszczających w przypadku odprowadzenia wody z płukania gruntu do sieci kanalizacji sanitarnej, w tym przypadku Wykonawca zobowiązany będzie do codziennego monitoring parametrów wody odprowadzanej z miejsca płukania do sieci kanalizacyjnej, w celu zachowania jej dopuszczalnych parametrów określonych przez gestora sieci,likwidację istniejących zanieczyszczeń gruntu metodą on side, w szczególności:przygotowanie terenu wraz z uszczelnieniem pod przyszłe pryzmy bioremediacyjne oraz ujęciem odcieków z pryzm,wydobycie i przeprowadzenie płukania najsilniej zanieczyszczonego gruntu,wbudowanie podoczyszczonego gruntu w tworzoną pryzmę technologiczną do bioremediacji o zakładanych wymiarach: długość około 400 m, szerokość podstawy 12 m, wysokość 3 m, szerokość wierzchowiny 2 m, a w razie stwierdzenia większej ilości ziemi przeznaczonej do bioremediacji, wykonania większej pryzmy po konsultacji zmian ze Zamawiającym,wypełnienie powstałych wykopów po fundamentach i silnie skażonej ziemi gruntem wolnym od zanieczyszczeń, spełniającym wymagania dla klasy jakości gruntu B wg obowiązujących przepisów, wypełnienia wykonać z warstwowym zagęszczaniem gruntu w celu minimalizacji przyszłych osiadań, utworzenie poletek remediacyjnych na wydzielonych strefach gruntu o średnim zanieczyszczeniu, po uprzednim płukanie gruntu in situ, z maszynowym kruszeniem i mieszaniem warstwy powierzchniowej gruntu,wypompowanie zanieczyszczonych wód w przypadku ich napływu do wykopów, ich transport i oczyszczenie do poziomu wymaganego dla wód III klasy czystości wód podziemnych (w przypadku zatłaczania) lub wymagań stawianych przez gestora sieci sanitarnej (w przypadku zrzutu do kanalizacji sanitarnej), dozowanie na powierzchnię każdego poletka oraz na powierzchnię pryzmy technologicznej biopreparatu, wyprodukowanego na bazie glebowych mikroorganizmów autochtonicznych , w odpowiednim stężeniu oraz utrzymanie prawidłowych warunków rozwoju mikroorganizmów (okresowe nawożenie i zraszanie).
Uporządkowanie terenu i zagospodarowanie w tym : zasypanie poletek i wyrównanie terenu, makroniwelację terenu,zadarnienie powierzchni pryzmy z wysiewu lub trawą z rolki, po ustabilizowaniu się gruntu i stwierdzeniu skuteczności zastosowanych zabiegów rekultywacyjnych, urządzenie terenów zielonych poprzez obsianie trawą, wykonanie ścieżek żwirowo-gliniastych, zasadzenie drzew liściastych i iglastych i obsadzenie terenu krzewami po zakończeniu procesu oczyszczania i stwierdzeniu skuteczności zastosowanych zabiegów rekultywacyjnych, demontaż zaplecza i pozostałych urządzeń technicznych wykorzystywanych przy rekultywacji gruntu.
Monitorowanie środowiska gruntowo-wodnego na obszarze objętym przedmiotem zamówienia polegające na: poborze i wykonaniu analiz chemicznych próbek gleby minimum raz na pół roku w laboratorium akredytowanym na zgodność z normą PN-EN ISO 17025 w zakresie stwierdzonych zanieczyszczeń na przedmiotowym obszarze wskazanych w projekcie rekultywacji, poborze i wykonaniu analiz chemicznych próbek wody co najmniej raz na kwartał, w laboratorium akredytowanym na zgodność z normą PN-EN ISO 17025 w zakresie stwierdzonych zanieczyszczeń w udostępnionych opracowaniach.
Dokumentowanie przebiegu prac rekultywacyjnych, w tym w formie zdjęć w technologii cyfrowej. Opracowanie raportu z każdego cyklu badawczego, w celu prześledzenia zmian stężeń zanieczyszczeń gruntu i wody w wyniku prowadzonych prac rekultywacyjnych, wraz z wynikami badań i dokumentacją zdjęciową (całość opracowania w wersji papierowej i elektronicznej). Opracowanie projektu zagospodarowania terenu wraz projektem zieleni uwzględniającego układ ścieżek żwirowo-gliniastych, nasadzenie drzew liściastych i iglastych, krzewów liściastych i iglastych, pnączy, roślin okrywowych, bylin, krzewinek.
Opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym sprawozdania końcowego po zakończeniu prac wraz z wynikami badan i dokumentacją zdjęciową, niezbędnej do potwierdzenia efekru rzeczowego i ekologicznego(całość opracowania w wersji papierowej i elektronicznej).
Efekt rzeczowy i efekt ekologiczny przedmiotu zamówienia Rekultywacje terenu można uznać za zakończoną, gdy:prowadzony monitoring stopnia skażenia terenu wykaże redukcję zawartości WWA, BTEX oraz fenoli przynajmniej do poziomu stężeń dopuszczalnych dla grupy ?B? wg Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie standardów jakości gleby oraz standardów jakości ziemi (Dz. U. Nr 165, poz. 1359) m.in.: dla wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych WWA do 20 mg/kg m.s. dla lotnych węglowodorów aromatycznych BTEX do 1 mg/kg m.s. dla fenoli do 0,5 mg/kg m.s. jakość wód w studniach kontrolnych oraz piezometrach będzie co najmniej w III klasie czystości. Dokumentem potwierdzającym wykonanie zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia będzie protokół odbioru końcowego prac.
Potwierdzeniem osiągnięcia efektu ekologicznego będzie pozytywne przyjęcie zakończenia prac rekultywacyjnych przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy uzgadniającego warunki rekultywacji.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90722100, 90722200, 90722300, 90730000, 45111213, 45111250
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)Informacje o opcjach
II.2.3)Informacje o wznowieniach
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 20 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 300 000,00 PLN/słownie: trzysta tysięcy złotych
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem (tj. w formie bezgotówkowej) na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. Nr rachunku: 60 1240 3507 1111 0000 3057 6548, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Solcu Kujawskim przy ul. 23 Stycznia 7 (oryginał), a kopię złożonego dokumentu załączyć do oferty. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia posiada lub będzie posiadał na etapie umowy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności objętej przedmiotem zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności pozwolenia i decyzje administracyjne wydane przez uprawniony organ, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym z ustawą z dnia 23 stycznia 2013 o odpadach (Dz. U. poz.21). Wykonawca ma obowiązek utrzymać pozyskane pozwolenia i decyzje administracyjne przez cały czas/okres związania umową.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia w/w warunek jeżeli wykaże, że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 5 000 000,00 zł, w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, średnia arytmetyczna przychodów netto ze sprzedaży usług, towarów, produktów i operacji finansowych wyniosła 2 500 000 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy) rocznie, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 4 000 000,00 zł.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia ? nie spełnia
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: co najmniej 2 pojazdami (samochodami ciężarowymi oraz cysterną samochodową) posiadającymi dopuszczenie do przewozu odpadów niebezpiecznych (certyfikat ADR); akredytowanym laboratorium na zgodność z normą PN-EN ISO 17025, w którym zrealizuje badania stanu środowiska w trakcie realizacji przedmiotu zamówieniaZamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych zaświadczeń i certyfikatów, dopuszcza odpowiadające im zaświadczenia i certyfikaty wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
a) co najmniej jedną osobą, która będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie prac rekultywacyjnych, która posiada co najmniej 4-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie rekultywacji gruntów zanieczyszczonych substancjami organicznymi oraz prowadziła i/lub nadzorowała co najmniej jedno zadanie związane z rekultywacją gruntu przy zastosowaniu technologii remediacyjnych,
b) co najmniej 1 osobą z przynajmniej 3-letnim doświadczeniem w zakresie prac związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska,
c) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia hydrogeologa kategorii min. IV wymagane na podstawie art. 50 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz.981 z późn. zm.), posiadającą 3-letnie doświadczenie zawodowe przy prowadzeniu badań w strefach skażonych,
d) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia geologiczne kategorii min. III wymagane na podstawie art. 50 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz.981 z późn. zm.) posiadającą 3-letnie doświadczenie zawodowe przy nadzorowaniu robót i prowadzeniu badań w strefach skażonych,
e) co najmniej 2 osobami posiadającymi uprawnienia do transportu odpadów niebezpiecznych,
f) co najmniej 1 osobą spełniającą wymogi specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w rozumieniu paragrafu 4 ust. 2 pkt 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704 ze zm.)
Uwaga:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia ? nie spełnia
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: tak
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
BZB.27.05.2013
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
19.3.2013 - 12:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 19.3.2013 - 12:15
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013; Oś priorytetowa 2. Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi; działanie 2.2 Przywracanie terenom zdegradowanym wartości przyrodniczych i ochrona brzegów morskich w ramach umowy POIS.02.02.00-00-001/12-00 z dnia 06.11.2012r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
VI.3)Informacje dodatkowe
6.1 Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp polegających na wykonaniu tego samego rodzaju zamówienia, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, w szczególności działań remediacyjnych, w wyniku stwierdzenia przez Wykonawcę a potwierdzonego przez nadzór geologiczno-środowiskowy, zwiększonego od wskazanego w udostępnionych opracowaniach stopnia skażenia gruntu i wody oraz wykrycia innych niebezpiecznych odpadów. Warunkiem udzielenia zamówień uzupełniających jest zagrożenie osiągnięcia efektu, jakim jest doprowadzenie gruntu do standardów czystości dopuszczalnych dla gruntów grupy B wg Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 r. w sprawie standardów jakości gleby oraz standardów jakości ziemi (Dz. U. Nr 165, poz. 1359), pomimo zrealizowania przez Wykonawcę pełnego zakresu prac przewidzianych w załączonych opracowaniach oraz stosowania się do zaleceń nadzoru geologiczno-środowiskowego w trakcie prowadzenia prac rekultywacyjnych, z zastrzeżeniem, że zalecenia nie odbiegają w istotny sposób od uzgodnionego z RDOŚ w Bydgoszczy projektu rekultywacji terenu po byłym P.P. Nasycalnia Podkładów Kolejowych w Solcu Kujawskim.
Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą dostarczyć dokumenty i oświadczenia określone w SIWZ.
2.Dopuszczalne zmiany warunków realizcji usług w szczególności w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, wynagrodzenia, osobowe zostały określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i prjekcie umowy.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt. 5 ustawy Pzp.
Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp.
Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności podjętej przez Niego lub zaniechaniu czynności, do której jest On zobowiązany na podstawie ustawy Pzp, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp.
W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany w ustawie Pzp dla tej czynności.
Na czynności, o których mowa w art. 181 ust. 2 ustawy Pzp, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy Pzp..
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Specyfikacją mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postpu 17a
02-676 Warszawa
Tel.: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
7.2.2013
Więcej o oferencie - http://przetargi-komunikaty.pl/Gmina?id=040308
Otrzymuj na skrzynkę pocztową informacje o nowych ogłoszeniach, artykułach i promocjach.