Przetargi i komunikaty - ogłoszenia w Twoim regionie - Twojej Gminie
Zamieść ogłoszenie

słowo kluczowe:

kategoria:

  

województwo:


wyszukiwanie zaawansowane »
Centrum Usług Księgowych


OGŁOSZENIE ARCHIWALNE

II przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż prawa własności nieruchomości stanowiącej własność gminy - miasta Nowy Dwór Mazowiecki


Kategoria: Ogłoszenia publiczne » Nieruchomości
Rodzaj ogłoszenia: sprzedaż
Region: Mazowieckie » Powiat nowodworski » Gmina Gmina miejska - Nowy Dwór Mazowiecki »
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Ogłaszający: Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki
Termin składania ofert/wpłacenia wadium: 28.03.2013

Ogłoszenie o przetargu

Działając na podstawie     przepisów Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. z 2010 r. nr 102, poz. 651 z późn. zm.) oraz  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U.  z 2004 r. Nr 207, poz. 2108 z późn. zm.)     w wykonaniu    Uchwały Nr   XXXI/307/2005   Rady Miejskiej w Nowym Dworze Mazowieckim z dnia 17 marca 2005 r.

Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki ogłasza, że  w  dniu    3 kwietnia 2013     roku o godz.  10.00 w sali 410 Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim przy  ul. Zakroczymskiej 30  odbędzie się  II  przetarg  ustny nieograniczony na sprzedaż prawa własności  nieruchomości  stanowiącej własność gminy - miasta Nowy Dwór Mazowiecki.

 

Lp

Nr ewid.

Obręb

Powierzchnia w m2

Numer KW

Cena wywoławcza w zł  brutto

Minimalne  postąpienie w zł

Opis nieruchomości

1

6/41

15   3-09

3560

 

WA1N/00064164/8

 

410 000,00 (stawka VAT - zw.)   

 4 100,00

Nieruchomość  zabudowana dawną stacją gołębi pocztowych,   położona  w Nowym Dworze Mazowieckim (Modlin Twierdza),na terenie usług turystycznych z dopuszczeniem usług towarzyszących i uzupełniających funkcję podstawową, z możliwością  wzbogacenia o usługi gastronomiczno-hotelarskie. Nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków  Dec. Nr 1062/69  z dnia 3.04.1957 r. Dojazd do nieruchomości zapewniony będzie poprzez ustanowienie służebności gruntowej o szerokości 4,50 m na działce nr ewid. 6/40.

 

I przetarg odbył się w dniu  20 lutego 2013 r. i zakończył wynikiem negatywnym.


Zagospodarowanie nieruchomości  musi być zgodne z Decyzją nr 247/2012 Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Warszawie z dnia 22.05.2012 r.  oraz  pismem  WN.5173.4.2012 z dnia 22.05.2012 r.  tj. wymagane jest zachowanie budynku dawnej stacji gołębi pocztowych, zabezpieczenie  i utrzymanie budynku poprzez prowadzenie odpowiednich prac konserwatorskich, likwidacja pozostałości współczesnych zabudowań, zachowanie i przedłużenie drogi biegnącej równolegle do południowej granicy działki, zachowanie publicznej dostępności ciągów komunikacyjnych, przed przystąpieniem do inwestycji wymagane jest opracowanie i uzgodnienie z MWKZ programu zagospodarowania zabytku wraz z otoczeniem. Nabywca będzie miał obowiązek przed upływem 6 miesięcy od daty nabycia nieruchomości  przeprowadzenia prac zabezpieczających budynek gołębnika, w ciągu 9 miesięcy od daty nabycia - dokonania wycinki drzew rosnących przy ścianach budynku, po uzyskaniu pozwolenia MWKZ, przed  upływem 3 lat od daty nabycia - przystąpienia do prac budowlano-konserwatorskich w oparciu o uzgodniony w MWKZ program prac oraz program zagospodarowania zabytku wraz z otoczeniem. Uczestnik przetargu ma obowiązek zapoznania się z powyższymi dokumentami w pełnej treści.  Szczegółowe zalecenia konserwatorskie zostaną zawarte  w protokole z przetargu oraz umowie notarialnej.


Ceną sprzedaży nieruchomości jest cena  uzyskana w wyniku przetargu.  Na podstawie art. 68 ust. 3 cyt. ustawy cenę nieruchomości  jako wpisanej do rejestru zabytków obniża się o 50%. Należność   winna być wniesiona na konto Urzędu Miejskiego nr  35 8009 1062 0016 4119 2007 0001  Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach najpóźniej w dniu zawarcia umowy notarialnej. Za datę dokonania wpłaty   przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego gminy - Miasta  Nowy Dwór Mazowiecki.

Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium przez uczestnika przetargu  w terminie do dnia    28 marca 2013  r. w wysokości 10% ceny wywoławczej  brutto na  konto Urzędu Miejskiego nr  34 8009 1062 0016 4106 2007 0005  Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach  oraz przedłożenie komisji przetargowej przed otwarciem przetargu:

  • dowodu wniesienia wadium;
  • dowodu tożsamości i stosownych pełnomocnictw - w przypadku osób fizycznych;
  • dowodu tożsamości i zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej  - w przypadku osób fizycznych zamierzających nabyć nieruchomość w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą;
  • aktualnego wypisu z właściwego rejestru, stosownych pełnomocnictw, dowodów tożsamości osób reprezentujących podmiot - w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisowi do rejestru .

Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej. Małżonkowie biorą udział w przetargu osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. 


Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego gminy ? Miasta Nowy Dwór Mazowiecki. Wadium winno być wpłacone w pieniądzu. Wadium podlega zwrotowi  po odwołaniu albo zamknięciu przetargu    nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Burmistrz  Miasta jest obowiązany zawiadomić osobę ustaloną jako nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży  najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony  termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i w terminie podanym w zawiadomieniu, o którym mowa powyżej, Burmistrz Miasta  może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Uwaga:   koszty notarialne i sądowe ponosi nabywca nieruchomości.


Uczestnikowi przetargu  przysługuje prawo do złożenia skargi na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Miasta w terminie 7 dni od  ogłoszenia wyniku przetargu, tj. do dnia  10.04.2013 r.   Burmistrz Miasta zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.  Z Decyzją nr 247/2012 z dnia 22.05.2012 r.  oraz  pismem  WN.5173.4.2012 z dnia 22.05.2012  r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Warszawie, a także innymi informacjami można zapoznać się w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego  Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Zakroczymska 30, p. 319, tel. (22) 51 22 216.

 

Więcej o oferencie - http://przetargi-komunikaty.pl/Gmina?id=141401

 


Szukaj ogłoszenia w swojej gminie

POWIADOMIENIA

Otrzymuj na skrzynkę pocztową informacje o nowych ogłoszeniach, artykułach i promocjach.


 Tereny inwestycyjne:
Partnerzy Serwisu:
Transferuj.pl