Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, każdego roku uruchamia co najmniej kilka nowych programów, wspierających firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
– To są działania w postaci dofinansowania czy współfinansowania projektów, w szczególności projektów innowacyjnych – mówi prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak. – Wspieramy również instytucje otoczenia biznesu, parki naukowo-technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, klastry.
Czyli instytucje, które otwarte są na współpracę z drobnymi przedsiębiorcami, np. na zasadzie merytorycznego wsparcia realizowanych przez nich konkretnych przedsięwzięć biznesowych. PARP przekonuje, że ma zarezerwowane na ten cel określone środki finansowe.
– Mamy jeszcze środki z budżetu Unii Europejskiej z lat 2007-2013 – mówi szefowa Agencji w czasie Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach.
Dzięki temu uda się rozpisać kilkanaście konkursów na uruchomienie różnego rodzaju projektów.
– Będą to m.in. projekty związane z e-biznesem, promocją zagraniczną, działalnością eksportową firm czy wsparcie dla firm kooperujących w klastrze – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak. – Poza tym to jest nie tylko wsparcie finansowe, ale wsparcie o charakterze informacyjno-szkoleniowo-edukacyjno-doradczym – podkreśla prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
PARP jest odpowiedzialny za wdrażanie działań w ramach trzech unijnych programów operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki i Rozwój Polski Wschodniej.
Otrzymuj na skrzynkę pocztową informacje o nowych ogłoszeniach, artykułach i promocjach.