Kategoria: | Gminne » Nieruchomości |
Rodzaj ogłoszenia: | plany zagospodarowania |
Region: | Lubuskie » Powiat krośnieński » Gmina Gmina miejska Gubin » |
Miejscowość: | Gubin |
Ogłaszający: | BURMISTRZ MIASTA GUBINA |
BURMISTRZ MIASTA GUBINA OGŁASZA
I przetarg ustny ograniczony na zbycie nieruchomości gruntowej z przeznaczeniem na poprawę warunków zagospodarowania przyległej nieruchomości.
Lp. |
Numer działki |
Pow. (m2) |
Położenie |
Cena wywoławcza (netto w złotych) |
Wysokość wadium |
Termin przetargów odbytych |
Uwagi |
1 |
232/98
|
609
|
obręb 2 |
33.800,00
|
3.380,00
|
---
|
Zbycie nastąpi w drodze przetargu ustnego ograniczonego dla właściciela nieruchomości sąsiedniej, gdyż działka będąca przedmiotem sprzedaży nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość (ograniczenia wynikające z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - brak dostępu do drogi publicznej), może natomiast być wykorzystywana przez właścicieli nieruchomości przyległych, poprawiając warunki ich zagospodarowania, w związku z czym warunki przetargowe mogą być spełnione przez ograniczoną liczbę osób. Nieruchomość objęta jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w obrębie ulic Spokojnej, Gen. Sikorskiego, 1-go Maja i Kosynierów, przyjętego uchwałą nr XVII/214/2008 Rady Miejskiej w Gubinie z dnia 24 kwietnia 2008 r. (symbol MNi i Ui - istniejąca zabudowa jednorodzinna mieszkaniowo - usługowa). Grunt położony w północnej, pośredniej części miasta w niewielkim oddaleniu od ulicy Kosynierów. Kształt działki zbliżony do rąbu. Teren objęty umową dzierżawy do dnia 31.10.2024 r. Dostępność do nieruchomości możliwa wyłącznie poprzez nieruchomości sąsiednie.
|
Nieruchomość stanowi własność Gminy Gubin o statusie miejskim.
Nieruchomość jest wolna od obciążeń i zobowiązań. Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Krośnie Odrzańskim VI Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Gubinie prowadzi księgę wieczystą nr ZG2K/00012866/4.
W przetargu mogą wziąć udział właściciele nieruchomości przyległych, tj.:
- nieruchomość oznaczona jako dz. nr 225 obręb 2 m. Gubina,
- nieruchomość oznaczona jako dz. nr 226 i 232/38 obręb 2 m. Gubina,
- nieruchomość oznaczona jako dz. nr 227 i 228/1 obręb 2 m. Gubina.
Przetarg odbędzie się dnia 05 września 2024 r. o godz. 10.00 w sali narad Urzędu Miejskiego w Gubinie ul. Piastowska 24.
Warunkiem uczestnictwa w przetargach jest:
- wpłacenie wadium w pieniądzu, w wysokości 10% ceny wywoławczej, które należy wpłacić najpóźniej do dnia 2 września 2024 r. na konto PKO BP S.A. o/Gubin nr 131020 5402 0000 0502 0027 8747 (w tytule wpłaty wskazać nieruchomość, której dotyczy),
- pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetargu (wraz z niezbędnymi załącznikami),
- oświadczenie właściciela lub użytkownika wieczystego, że posiadana nieruchomość sąsiaduje z nieruchomością będącą przedmiotem przetargu wraz z dowodem potwierdzającym użytkowanie wieczyste lub własność (aktualny odpis/wydruk księgi wieczystej).
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do dnia 2 września 2024 r. do Sekretariatu Urzędu Miejskiego w Gubinie (pok. nr 109), ul. Piastowska 24.
Komisja przetargowa po sprawdzeniu, czy oferenci spełniają warunki przetargowe, zakwalifikuje uczestników do udziału w przetargu, wywieszając listę osób zakwalifikowanych w siedzibie Urzędu Miejskiego w Gubinie w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami (pok. Nr 104) nie później niż na 1 dzień przed wyznaczonym terminem przetargu.
Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Urzędu Miejskiego w Gubinie. W przypadku regulowania wadium za pośrednictwem poczty lub banków wpłaty należy dokonać z takim wyprzedzeniem, aby wyżej wymieniona kwota wadium wpłynęła na konto sprzedającego w określonym w ogłoszeniu terminie. Za uczestnika przetargu uznaje się osobę dokonującą wpłatę wadium, tj. właściciela konta bankowego bądź pełnomocnika tego konta, z którego dokonano wpłaty wadium lub osobę wskazaną jako wpłacający w tytule wpłaty wadium.
Przystępujący do przetargu powinni zapoznać się we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność ze stanem prawnym i faktycznym przedmiotu przetargu w tym z jego parametrami, aktualnym oraz możliwym przyszłym sposobem zagospodarowania. Rozpoznanie wszelkich warunków faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji planowanej inwestycji leży w całości po stronie przystępującego do przetargu i stanowi obszar jego ryzyka.
Osoba przystępująca do przetargu zobowiązana jest do zapoznania się ze stanem faktycznym nieruchomości, będącej przedmiotem przetargu poprzez dokonanie oględzin terenu oraz do zapoznania się z dokumentacją formalno-prawną oraz zobowiązana jest do sprawdzenia czy przedmiotowe nieruchomości odpowiadają jego planowanym zamierzeniom inwestycyjnym. Zbycie przedmiotowej nieruchomości odbędzie się w stanie istniejącego zainwestowania i istniejącej infrastruktury, w związku z czym nabywający przejmie nieruchomość w stanie faktycznym i prawnym.
W przypadku wystąpienia konieczności usunięcia drzew i krzewów rosnących na ww. działce, ewentualnego przełożenia istniejącej infrastruktury technicznej (w uzgodnieniu z właścicielem sieci technicznej), nabywca nieruchomości wykona wymienione prace we własnym zakresie i na własny koszt. Nabywca zobowiązany jest, w przypadku realizacji zamierzonej inwestycji, na własny koszt uporządkować teren i przygotować go do zabudowy. Przyłącza do istniejących sieci nabywca działki dokona własnym staraniem i na własny koszt, po uzgodnieniu z zarządcami sieci. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za złożone warunki geotechniczne gruntu. Nie wyklucza się istnienia na nieruchomości kamieni i przedmiotów niewidocznych wizualnie. W przypadku wystąpienia w obrębie nieruchomości sieci kolidujących z zabudową, nabywca dokona ich przełożenia na własny koszt w uzgodnieniu z właścicielem sieci.
Nabywca przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, zobowiązany będzie do wystąpienia do właściwego organu we własnym zakresie, z wnioskiem o wydanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej. Opłaty związane z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej ponosi nabywca (ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych).
Nabywca nieruchomości przejmuje wraz z gruntem obowiązek usunięcia z terenu wszystkich bezumownych użytkowników.
Nabywca na własny koszt zleci uprawnionym podmiotom odtworzenie granic nieruchomości.
Przetarg przeprowadzi komisja w składzie wyznaczonym w § 1 Zarządzenia nr 227.2024 Burmistrza Miasta Gubina z dnia 15 lipca 2024 r.
Wadium osoby wygrywającej przetarg zostaje zaliczone na poczet ceny nabycia. Pozostałym osobom wadium zostanie wypłacone, na wniosek, w ciągu 3 dni po zakończeniu przetargu. Wylicytowana cena sprzedaży nieruchomości podlega zapłacie do czasu zawarcia aktu notarialnego, którego termin zostanie ustalony najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
Koszty przygotowania dokumentacji, sporządzenia umowy notarialnej i opłaty sądowe w całości ponosi nabywca.
Do ceny nieruchomości zostanie zastosowana stawka podatku od towarów i usług zgodnie z obowiązującymi przepisami na dzień transakcji.
Uczestnicy przetargu zobowiązani będą przed przystąpieniem do przetargu do złożenia komisji pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się ze stanem prawnym i faktycznym nieruchomości oraz warunkami przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń, pod rygorem niedopuszczenia tych osób do przetargu.
Osoby uczestniczące w przetargu zobowiązane są okazać komisji przetargowej dowód wpłaty wadium oraz:
- w przypadku osoby fizycznej: dokument potwierdzający tożsamość uczestnika przetargu (dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy),
- w przypadku pełnomocnika osoby fizycznej: dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika (dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy) oraz pełnomocnictwo notarialne lub z notarialnie poświadczonym podpisem mocodawcy,
- w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą: dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika (dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy) oraz aktualne (nie dłużej niż sprzed 3 miesięcy) zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W przypadku osób fizycznych, które przystępując do przetargu w ramach spółki cywilnej, działając również na rzecz nieuczestniczących w przetargu wspólników, winna ponadto zostać przedstawiona uchwała potwierdzająca zgodę wspólników na nabycie nieruchomości lub umowa spółki uprawniająca wspólnika/wspólników uczestniczących w przetargu do nabywania nieruchomości bez zgody pozostałych wspólników,
- w przypadku przedstawiciela/przedstawicieli osoby prawnej lub innej jednostki podlegającej obowiązkowi wpisu do KRS: dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika (dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy) oraz aktualny (nie dłużej niż sprzed 3 miesięcy) odpis z rejestru sądowego lub wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego;
- w przypadku pełnomocnika osoby prawnej lub innej jednostki podlegającej obowiązkowi wpisu do KRS: dokument potwierdzający tożsamość pełnomocnika (dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy), pełnomocnictwo notarialne lub z notarialnie poświadczonym podpisem ustawowego przedstawiciela mocodawcy oraz aktualny (nie dłużej niż sprzed 3 miesięcy) odpis z rejestru sądowego lub wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego;
- w pozostałych przypadkach dokumenty świadczące zgodnie z obowiązującymi przepisami o reprezentowaniu osoby lub jednostki organizacyjnej uczestniczącej w przetargu oraz dokument potwierdzający tożsamość osoby przystępującej w jej imieniu do przetargu (dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy); w przypadku pełnomocnika takiej osoby lub jednostki, również pełnomocnictwo notarialne lub z notarialnie poświadczonym podpisem (zapis dotyczy np. wspólnot mieszkaniowych, gminy, pełnomocników tych jednostek/osób);
- osoby będące cudzoziemcem w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców, zobowiązane są dostarczyć przed podpisaniem aktu notarialnego, zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na nabycie nieruchomości w przypadkach gdy zgoda taka jest wymagana.
Niedotrzymanie terminu zawarcia umowy notarialnej bez usprawiedliwienia przez uczestnika, który przetarg wygra, powoduje przepadek wadium a przetarg czyni niebyłym.
Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych z ewidencji gruntów. W przypadku ewentualnego wznowienia granic, wykonanego na koszt i staraniem nabywcy, Gmina Gubin o statusie miejskim nie bierze odpowiedzialności za ewentualne różnice. Wskazanie granic nieruchomości na gruncie przez geodetę może dokonać Gmina Gubin na koszt kupującego. Nabywca przyjmuje nieruchomość w stanie istniejącym.
Zbycie nieruchomości następuje na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 344). Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2213).
Ogłaszający ma prawo do odwołania ogłoszonego przetargu w formie właściwej dla jego ogłoszenia.
Ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości na okres jednego miesiąca, począwszy od dnia 18 lipca 2024 r.
Szczegółowych informacji odnośnie zbywanej nieruchomości można uzyskać w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Gubinie, ul. Piastowska 24, tel. (68) 4558133, w godzinach pracy urzędu. Ogłoszenie o przetargu jest zamieszczone na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Gubinie www.gubin.pl, www.bip.gubin.pl oraz www.przetargi-komunikaty.pl.
Otrzymuj na skrzynkę pocztową informacje o nowych ogłoszeniach, artykułach i promocjach.